veelgestelde vragen | faq
Veelgestelde vragen
Vind de antwoorden op de meestgestelde vragen hieronder. Heb je een andere vraag? Laat het ons weten via het contactformulier of bel 0341 - 442000. We helpen je graag!
kaarten kopen
Kaartjes kopen voor theater en film doe je online of aan de kassa. Je leest er hier alles over.
annuleren tickets
annuleren tickets
Bij verhindering is het tot 1 week voorafgaand aan de voorstelling mogelijk om gekochte kaarten aan de kassa annuleren. Na je annulering ontvang je een online tegoed op je 'mijn theater-account' ter waarde van het aankoopbedrag minus €2,50 annuleringskosten per kaart. Dit tegoed is twee jaar geldig en kan bij latere aankopen bij Veluvine worden besteed, zowel aan de kassa als online. Administratie- en transactiekosten worden niet vergoed. Wij betalen in geen geval geld terug. Annuleren kan alleen per mail naar receptie@veluvinenunspeet.nl (leidend is tijdstip ontvangst e-mail).
annulering van de voorstelling
Indien een voorstelling wordt geannuleerd, bijvoorbeeld wegens ziekte van een artiest, wordt in de meeste gevallen een nieuwe datum vastgesteld. Je krijgt hierover bericht, zo mogelijk via e-mail. Je kaarten voor de geannuleerde voorstelling worden automatisch overgezet naar de nieuwe datum. Indien je niet in de gelegenheid bent de voorstelling op de nieuwe datum bij te wonen, kun je de kaarten annuleren volgens bovenstaande regels. In deze situatie worden geen annuleringskosten berekend.
Als de voorstelling wordt afgelast, zetten we je kaarten om in een online vouchertegoed ter waarde van het volledige aankoopbedrag.
bereikbaarheid Veluvine
Hoe bereik ik Veluvine?
Je leest er hier alles over.
mijn theater
Wat betekent ‘mijn theater’ op de website?
Dat is jouw persoonlijke theateromgeving met klantgegevens zoals die bekend zijn bij Veluvine. Hier vind je o.a. informatie over gekochte kaarten, vouchertegoed en communicatievoorkeuren. Als je nog geen account hebt, kun je deze eenvoudig zelf aanmaken met jouw emailadres en wachtwoord. Persoonlijke gegevens kun je zelf wijzigen in 'mijn theater'(na inloggen).
toegankelijkheid
Is Veluvine rolstoeltoegankelijk?
Veluvine is goed toegankelijk voor mindervaliden. Wil je een rolstoelplaats reserveren, dan vragen we je vriendelijk contact op te nemen met onze servicebalie. Dit kan zowel fysiek als via de telefoon. Begeleiders zijn uiteraard van harte welkom, mits zij in het bezit zijn van een geldig plaatsbewijs.
Is er een ringleiding?
Veluvine heeft een versterkingssysteem waarop het digitale gehoorapparaat op aan te sluiten is. Het bijbehorende is voorafgaand aan de voorstelling op te halen bij de kassa. Wel vragen wij een borg van € 20,-. Let op: de hoortoestellen zijn alleen te gebruiken bij versterkte voorstellingen en niet vooraf te reserveren. Graag een dag voor het bezoeken van de voorstelling doorgeven indien je gebruik wilt maken van een ringleiding.
Zijn er invalideparkeerplaatsen?
Ja, deze zijn er. In onze parkeergarage vind je de invalideparkeerplaatsen dichtbij de entree. Ook op onze parkeerplaats wordt rekening gehouden met mindervalide. Hier zijn ook een aantal plaatsen met een kortere loopafstand gereserveerd.
Mag mijn hulphond mee naar binnen?
Een hulphond is welkom om je te begeleiden binnen Veluvine. We gaan er hierbij vanuit dat je beschikt over een officieel getrainde hulphond.
zo gaat het ín het theater
Waar kan ik mijn jas hangen in Veluvine?
Jassen kunnen worden opgehangen in de garderobe.
Is er een pauze tijdens de voorstelling?
Tijdens de meeste voorstellingen is er een pauze.
Zit er een drankje inbegrepen in de ticketprijs?
Met uitsluiting van alle kindervoorstellingen zit er (bijna) altijd een drankje inbegrepen in de ticketprijs. Op de website bij de voorstelling staat deze informatie bij de prijs vermeld. Het drankje wordt uitgereikt in de pauze of na afloop.
Is het toegestaan om beeld en/of geluidsopnamen te maken?
Het is niet toegestaan om tijdens een voorstelling te fotograferen en video-en/of geluidsopnames te maken tenzij vooraf anders wordt aangegeven. Mobiele telefoons dienen tijdens een voorstelling volledig uit te staan.
Kan ik nog naar de voorstelling als ik te laat ben?
Wanneer je te laat binnenkomt en de voorstelling al begonnen is, vragen wij je om je te melden bij onze servicebalie. In overleg zal onze medewerker kijken over eventuele entree nog mogelijk is.
Kan ik naar het toilet tijdens de voorstelling?
Bij voorkeur niet. Als je toch naar het toilet moet, kun je (afhankelijk van de voorstelling) eventueel niet terug de zaal in.
Zijn er regels voor ín de zaal?
Om de voorstellingen zo min mogelijk te storen vragen we iedereen om de telefoon uit te schakelen voor aanvang van de voorstelling. Het is niet toegestaan te eten, snoepen, drinken of te fotograferen tijdens de voorstelling.
kinderen
Zijn er stoelverhogers?
Voor kinderen zijn er (beperkt) stoelverhogers verkrijgbaar in de zaal. Een autostoelverhoger is ook toegestaan, indien er te weinig zijn.
Mogen kinderen op schoot?
Alle bezoekers in de zaal moeten in het bezit zijn van een geldig entreebewijs. Deze regel is van toepassing voor alle leeftijden.
Leeftijd voor de voorstelling
Bij kindervoorstellingen staat een 'richtleeftijd'. Als ouder kun je zelf inschatten of je kind de voorstelling kan bijwonen zonder dat andere bezoekers hier hinder van ondervinden.
parkeren
Wat zijn de parkeermogelijkheden bij Veluvine?
Er is volop parkeergelegenheid bij Veluvine. Goed om te weten: parkeren bij Veluvine is gratis.
meer informatie
eten & drinken
Kan ik bij Veluvine wat te eten en drinken kopen?
Ja, dat kan. Veluvine verzorgt bij alle activiteiten ook de horeca. Ons horecateam staat voor je klaar. De bar bevindt zich in de foyer direct bij binnenkomst. Je kunt er terecht voor een breed assortiment koude en warme dranken en borrelarrangementen.
Mag ik in de theaterzaal eten en drinken?
Dat is helaas niet toegestaan. We ontvangen je graag voor & na de voorstelling in de gezellige ontvangstruimtes.
vriendenclub
Hoe word ik Vriend van Veluvine?
Wat leuk dat je deze vraag stelt. Veluvine kan jouw steun goed gebruiken. Er zijn diverse mogelijkheden. Voor particulieren en bedrijven. We heten je graag welkom bij onze Vriendenclub.
meer informatie
verhuurmogelijkheden
Kan ik ruimte(s) huren voor een evenement of vergadering?
Jazeker kan dit. Laat ons weten wat je wil organiseren. We regelen het graag voor je.
bekijk de mogelijkheden
livestreamen
Kan ik bij Veluvine mijn evenement livestreamen?
Jazeker, ook voor een online of hybride evenement bent u bij Veluvine aan het juiste adres. Veluvine beschikt over alle faciliteiten en know how voor online streaming met of zonder publiek in de zaal. U heeft tal van mogelijkheden voor een of meerdere dagdelen. Inclusief het maken van opnames. Voor maatschappelijke & culturele instanties gelden gereduceerde tarieven. Vraag naar de mogelijkheden.
technische zaalinformatie
Voor impresariaten en huur van de zalen: download technische zaalinformatie
De Nestlézaal is sfeervol. Met ruim 400 met luxe rood gestoffeerde stoelen en een praktische inschuiftribune is het een multifunctionele zaal die zich uitstekend leent voor theatervoorstellingen, concerten, bedrijfs-presentaties en congressen. Bovendien is het mogelijk de zaal te verkleinen met theatergordijnen naar een intiemere zaal met 216 zitplaatsen. De zaal is voorzien van professionele licht- en geluidsapparatuur. Op het podium met een speelvlak van maximaal 12 x 10 meter kunnen wij allerlei vormen van presentaties mogelijk maken.
De Jumbozaal is een kleine kopie van onze grote theaterzaal. Het is een intiem vestzaktheater met 63 zitplaatsen. Het is een ideaal podium bijvoorbeeld kinder- en filmvoorstellingen. De intieme sfeer en de kleinschaligheid van het theater staan garant voor een bijzondere ervaring.